GO SEO, conținut principal

TLD, cât de important este un domeniu potrivit pentru afacere?

TLD este domeniul de nivel superior pe care îl puteți vedea în partea dreaptă a punctului (.) în funcție de numele pe care îl alegeți pentru website. Pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba, mai jos, vom prezenta un exemplu.

www.ABC.com. În acest exemplu, „WWW „este un subdomeniu, „ABC” este domeniul de nivelul doi și „.com” este TLD. Cu alte cuvinte, acronimul semnifică un domeniu de nivel superior. Cel mai comun și preferat domeniu superior este (.com). Unele dintre celelalte TLD-uri care sunt utilizate de preferință sunt (.net), (.org), (.biz), (.ws).

Domeniul de nivel superior poate fi definit ca factorul determinant final al numelui de domeniu și este, de asemenea, cunoscut sub numele de sufix de domeniu. Există mai multe categorii diferite de domenii de nivel superior, iar cele două dintre cele mai proeminente sunt TLD specifice fiecărei țări și TLD generice.

Care este rolul TLD?

Domeniile de nivel superior ajută la identificarea unor parametri specifici ai website-ului, în căutare, cum ar fi:

  • tipul de afacere;
  • țara de origine;
  • website guvernamental;
  • website public.

Relația dintre DNS și TLD

DNS sau sistemul de nume de domeniu este utilizat pentru nominalizarea serviciilor online, dispozitivelor, serverelor și a altor resurse care sunt conectate pe web. DNS este utilizat pentru asocierea cu numele companiilor, website-urile sale, împreună cu produsele și serviciile oferite.

Noi, oamenii, obținem informații de pe Internet prin nume de domenii în timp ce browser-ele funcționează prin adresa protocolului IP. DNS joacă un rol cheie în traducerea numelor de domenii la adresa IP, astfel încât browser-ele să poată încărca în mod adecvat resursele de internet.

TLD-urile sunt de fapt extensiile de nume de domeniu. Există mai multe astfel de extensii pe care le veți putea alege, care depinde de tipul de afacere pe care îl aveți, de locația din care face parte afacerea dvs. și de mulți alți factori.

Cele mai comune TLD-uri

Este important să alegeți cu înțelepciune numele domeniului. Acesta trebuie să aibă relevanța perfectă pentru afacerea dvs. Acum, să aruncăm o privire asupra câtorva dintre tipurile de extensii de domeniu de nivel superior, astfel încât să puteți avea o idee despre ele.

Unele dintre cele mai comune TLD-uri sunt:

  • (.com) – este folosit de majoritatea companiilor online, plus că este și cel mai eficient TLD, dar poate fi folosit și pentru alte scopuri;
  • (.edu) – acesta este unul dintre cele mai utilizate nume de domenii care pot fi utilizate pentru instituțiile de învățământ;
  • (.net) – este utilizat din mai multe motive, care pot merge de la proiecte personale la companii de comerț electronic;
  • (.org) – acesta este utilizat de preferință pentru organizațiile nonprofit sau website-uri pentru petiții;
  • (.co) – acesta este utilizat în principal pentru companii mari;
  • (.biz) – este folosit mai ales pentru numele afacerilor.

Deci, acestea au fost unele dintre cele mai comune TLD-uri care sunt preferate de proprietarii de website-uri din întreaga lume. Există o serie de nume de domenii specifice fiecărei țări care vă pot face să înțelegeți că website-ul aparține țării respective. Există și alte tipuri de TLD-uri pentru a descrie anumite scopuri specifice.

Există trei tipuri de TLD-uri

Domeniu generic de nivel superior

Cunoscute și sub numele de gTLD, TLD-urile generice sunt cele mai comune și cele mai preferate domenii de nivel superior. Puteți pune cu ușurință (.com) în această categorie, deoarece (.com) este cel mai vechi. Acesta se bucură de autoritatea cea mai mare în lumea TLD de mult timp.

Oricum ar fi, în zilele noastre, puteți găsi mai multe gTLD-uri. Puteți găsi opțiuni ușoare legate de afacerea dvs., cum ar fi (.consulting) sau (.management) și oferă un aspect specific și personalizat numelui dvs. de domeniu.

Totuși, (.com) ca gTLD este considerat favoritul motoarelor de căutare care pot ajuta la obținerea unui clasament mai bun. Cu toate acestea, specialiștii în marketing din New Age preferă uneori să opteze pentru TLD-uri mai specifice, care pot face ca numele lor de domeniu să fie mai semnificativ.

Domeniu de nivel superior sponsorizat

De asemenea, cunoscut sub numele de sTLD, domeniile de nivel superior sponsorizate sunt utilizate pentru descrierea unei anumite comunități. Acesta este furnizat de un sponsor al acelei comunități.

Este foarte dedicat grupurilor de audiență specifice și de aceea sTLD are reguli adecvate pentru website-urile care pot opta pentru astfel de domenii de nivel superior. Unele dintre exemplele comune de TLD-uri sponsorizate sunt:

  • (.gov) – utilizat pentru sectorul guvernamental;
  • (.post) – este folosit pentru servicii poștale;
  • (.aero) – este utilizat pentru industria aerospațială;
  • (.mil) – este folosit pentru serviciile militare.

Cod de țară ca domeniu de nivel superior

Cunoscut și sub numele de ccTLD și, așa cum sugerează și numele, este folosit pentru evidențierea originii țării unui website. Acesta cuprinde două litere care sunt asociate cu abrevierea utilizată pentru o anumită locație geografică. De exemplu, (.ca) este ccTLD pentru Canada.

Unele ccTLD-uri trebuie să le alegeți în funcție de locația originii website-ului dvs., în timp ce alte ccTLD-uri permit tuturor să se înregistreze pentru ele în funcție de nevoile lor. Deci, puteți găsi multe website-uri care preferă ccTLD-uri în loc de gTLD-uri, deoarece vor să-și optimizeze prezența într-o anumită locație.

Acum vine cea mai dificilă parte a TLD-urilor și care este asociată cu SEO.

care TLD este cel mai potrivit pentru SEO?

Și răspunsul simplu este gTLD (.com) este cel mai bun TLD de cumpărat dacă doriți să vă bucurați de cea mai optimizată existență pentru afacerea dvs. pe web. Să înțelegem acum de ce ar trebui să faceți acest lucru.

De ce este (.com) cel mai bun TLD de cumpărat? (.com) este cel mai mare și mai vechi domeniu, iar Google îl adoră pentru astfel de seturi de caracteristici. (.com) este mai simplu și mai familiar, ceea ce îl face preferatul Google, deoarece Google Algorithm consideră preferința publicului său ca un factor important de clasare în căutări.

Deci, un TLD cu (.com) se bucură de mai multă autoritate decât celelalte TLD-uri, deoarece (.com) asigură o interacțiune umană mai eficientă, mai credibilă și mai memorabilă. Este mai ușor de recunoscut decât celelalte TLD-uri. De asemenea, utilizatorii preferă să introducă abc.com mai mult decât abc.ca sau abc.consulting.

În general, (.com) va fi TLD implicit. Optarea pentru noi extensii de domeniu vă poate împiedica succesul SEO. Deci, dacă vă concentrați asupra creșterii vizibilității website-ului dvs. este recomandat să optați pentru (.com) TLD.

Website-urile cu alte TLD-uri pot, de asemenea, să se claseze bine, dar această clasare poate fi și combinația multor alți factori. Deci, când vine vorba de rolul de sufix de domeniu în SEO, (.com) va asigura avantajul inițial de care are nevoie o campanie SEO pentru o prezență online sporită.

Una peste alta, optarea pentru (.com) TLD este cea mai sigură opțiune pentru a obține un avantaj inițial pentru a optimiza prezența online. Pentru a vă ajuta mai bine, am delimitat trei niveluri pe baza preferințelor pe care proprietarii de website-uri ar trebui să le acorde diferitelor tipuri de TLD-uri.

Trei niveluri de TLD-uri conform preferinței

Acestea sunt după cum urmează:

  • nivelul 1 – domenii precum (.com), (.edu), (.gov) care ajută la beneficiile SEO;
  • nivelul 2 – sufixe funcționale de domeniu cu ccTLD și gTLD;
  • nivelul 3 – sufixe de domeniu noi și specifice nișei.

Avantajele domeniului de nivel superior (.com)

Există patru avantaje importante pentru care (.com) este de preferat. Acestea sunt:

  1. aproximativ 50% din website-uri folosesc (.com) TLD. (.com) este cel mai preferat și mai vechi TLD din întreaga lume, iar companiile plătesc chiar și o sumă mare de bani pentru achiziționarea de domenii (.com);
  2. în general, oamenii consideră că fiecare website are o extensie (.com). Extensia (.com) se bucură de autoritate absolută pe piață și de aceea cu toții avem tendința generală de a ne imagina că un website ar trebui să aibă extensia (.com). Chiar și Google are o extensie (.com);
  3. (.com) TLD asigură o mai bună credibilitate și notorietate pentru marca dvs. Oamenii normali nu sunt foarte conștienți de alte extensii noi care apar, dar au un fel de „credință” în (.com). Ei presupun, de asemenea, că o afacere dezvoltată va avea, cu siguranță, un website cu finalizare (.com). Deci, aceasta va genera mai mult trafic organic pentru website-ul dvs.;
  4. motoarele de căutare, de asemenea, favorizează (.com) TLD.

Punctele menționate mai sus asigură mai mult trafic organic pentru website-ul dvs., care va direcționa automat motoarele de căutare astfel încât acesta să fie mai eficient în a oferi răspunsul corect utilizatorilor finali. Google acordă preferință domeniilor care nu sunt specifice țării în rezultatele sale de căutare universale.

Cele mai bune alternative ale extensiei (.com) sunt (.org), (.co) și (.net). În cazul în care afacerea dvs. funcționează într-o anumită locație, optați pentru TLD-uri specifice fiecărei țări, adică ccTLD-uri ar fi mai de ajutor pentru dvs.

Gând final

Acum, în nota finală, sperăm că ați fi înțeles ce este TLD sau domeniul de nivel superior.

De asemenea, am încercat să ștergem conceptele asociate extensiei (.com) în numele de domenii care, cu siguranță, vă vor ajuta să vă bucurați de prezența optimizată și să creșteți vizibilitatea inițială a website-ului dvs.

Încă aveți îndoieli în alegerea numelui de domeniu potrivit pentru afacerea dvs.? Simțiți-vă liber să împărtășiți îndoielile sau problemele dvs. în secțiunea de comentarii. În cazul în care doriți consiliere SEO în acest sens, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs.

Înapoi sus
Căutare