Off-page SEO, strategii pentru îmbunătățirea clasamentului în căutare. Iată ce se întâmplă cu adevărat! Nimeni…
Penalizări, cum putem preveni și evita o sancțiune impusă de Google?
În data de 01 Noiembrie, am startat promovarea website-ului deyatoys.ro, specializat în jucării pentru copii. Până și specialiștii SEO au „frici” profesionale, iar una dintre cele mai mari este cuvântul „penalizări”. În special dacă acestea vin din partea Google sau din partea altor motoare de căutare. Ținând cont că acesta este cel mai utilizat motor de căutare în România, în articolul de astăzi ne vom concentra pe unele penalizări cu care putem fi taxați din partea Google.
Sancțiunile Google sunt unele dintre cele mai înspăimântătoare – dar cele mai puțin înțelese – elemente de optimizare SEO. Având puterea de a reduce dramatic clasamentul și vizibilitatea website-ului dvs. în motoarele de căutare, penalizările Google reprezintă o amenințare reală. Totuși, uneori legendele care le înconjoară se aventurează pe teritoriul „boogeyman”.
Fiecare webmaster ar trebui să lucreze pentru a afla mai multe despre penalizări. Atât pentru a le evita pentru website, cât și pentru a învăța să ia măsurile adecvate dacă și când apare vreodată o penalizare. Dar subiectul este atât de depășit de dezinformare și de îngrozire, încât este greu să obțineți un răspuns direct cu privire la modul în care funcționează aceste penalizări.
Google aplică cele mai dure penalizări
Google clasează website-urile pe baza atât a relevanței (care este legată de cuvinte cheie și de focalizare topică), cât și în baza autorității. Clasamentul se calculează în principal utilizând cantitatea și calitatea linkurilor externe care indică paginile dvs.
Deși algoritmul utilizat aici este complex, cu cât aveți mai multe legături către o pagină și cu cât aceste link-uri sunt mai demne de încredere, cu atât mai mare va fi clasată acea pagină web pentru diverse interogări relevante.
Starea construirii de legături
De cele mai multe ori acesta este primul lucru pe care îl auziți. S-ar putea să fiți tentați să aflați cum să plasați cât mai multe linkuri posibil pe website-uri externe. Însă, un specialist SEO cu experiență știe că Google are mecanisme pentru a proteja utilizatorii de excesul acestora.
În aceste zile, Google are algoritmi care evaluează cât de „natural” este un link . Poate aplica penalizări website-ului dvs. în cazul în care prea multe dintre link-urile dvs. par suspecte sau nenaturale.
Este posibil să atrageți linkuri complet natural, bazându-vă exclusiv pe calitatea conținutului dvs. Încercați să scrieți conținut calitativ pentru a-i atrage pe cititori și să vă citeze ca sursă, dar această metodă este inconsistentă și nu vă va permite să vă dezvoltați pe cât de repede a-ți dori.
Deci, linkurile spam nu sunt o opțiune, dar puteți crea intenționat linkuri „naturale”, incluzându-le ca o citație în conținutul dvs. din afara website-ului. Practic, procesul funcționează astfel:
- creați un brand personal, pe care îl veți folosi pentru a crea conținut pe website-ul dvs. și pentru a vă stabili o reputație;
- prezentați idei editorilor externi, în cele din urmă scriind conținut special destinat publicului respectiv;
- includeți referințe ocazionale la conținutul domeniului dvs., realizând un link rezonabil către conținutul din website în conținutul dvs. din afara acestuia, atunci când este oportun să faceți acest lucru.
Pentru a evita obținerea de penalizări link-urile trebuie să fie naturale
Cu toate acestea, dacă doriți ca linkurile dvs. să pară naturale, va trebui să vă asigurați că citarea dvs. este sensibilă. În general, citarea trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
- relevanța pentru subiect. Link-ul dvs. trebuie să fie cel puțin oarecum relevant pentru subiectul abordat;
- să aducă valoare pentru utilizatori;
- să nu fie un link promoțional;
- nemuritor. Acest lucru este oarecum subiectiv, dar linkurile dvs. trebuie să fie valabile și peste ceva ani. În caz contrar eliminați-le;
- conotația semantică. Deși se obișnuia să fie avantajos să vă optimizați textul ancoră pentru a se potrivi exact cu un cuvânt cheie vizat, acum este mai bine (și mai sigur, pentru a evita unele penalizări) să vă asigurați că textul ancorării și plasarea linkurilor funcționează în context cu restul conținutului;
Dacă nu sunteți obișnuiți să creați legături sau să lucrați cu un serviciu de link building, lista de criterii poate părea intimidantă. Cel mai greu pas este să începeți. Odată ce înțelegeți cum acestea funcționează, vă va fi mai ușor, chiar dacă va rămâne o activitate consumatoare de timp.
Care sunt diferitele tipuri de penalizări Google?
Să începem cu o discuție despre ceea ce constituie de fapt o „penalizare Google”.
Google are puterea de a întreprinde o acțiune manuală împotriva unui website care prezintă semne că încalcă termenii și condițiile Google. În această situație, o ființă umană revizuiește website-ul în cauză și emite o penalizare manuală împotriva acestuia.
După emiterea sancțiunii, unele sau toate paginile dvs. web vor suferi o penalizare masivă în clasament. Chiar pot fi omise în totalitate din rezultatele căutării, în funcție de o serie de factori (inclusiv tipul și gravitatea încălcării).
Nu există nicio indicație vizuală clară că paginile au un rang mai scăzut, dar vizibilitatea lor va scădea. În toate cazurile de penalizare manuală din partea Google, veți fi notificat în mod specific cu privire la emiterea acesteia.
Acesta este singurul tip de pedeapsă formală care există. Cu toate acestea, paginile dvs. web pot scădea din rang din alte motive. Aceste scăderi ale clasamentului sunt adesea denumite „penalizări”, chiar dacă nu există nicio intervenție manuală.
De obicei, dacă observați o scădere bruscă a clasamentelor dvs. de căutare, aceasta se datorează faptului că Google a emis o modificare a algoritmului său. Google face acest lucru periodic ca o modalitate de a îmbunătăți calitatea și acuratețea rezultatelor sale de căutare.
Ca produs secundar, reevaluează paginile din indexul său, iar unele pagini pot cădea în rang, în timp ce altele cresc. De obicei, aceste modificări ale algoritmului se concentrează pe rafinarea standardelor de calitate ale Google. Deși detaliile specifice nu sunt publicate, aceasta înseamnă adesea înăsprirea restricțiilor privind modul în care Google „vede” conținutul și linkurile externe.
Ce tip de pedeapsă afectează website-ul dvs.?
Este posibil să observați că paginile dvs. scad brusc în clasamente, sau pot să dispară cu totul din clasamentele de căutare la un moment dat. Dacă se întâmplă acest lucru, primul dvs. pas este să determinați cu ce tip de „penalizare sau penalizări” vă confruntați.
În cazul în care website-ul dvs. a fost penalizat manual, veți primi un mesaj care vă va anunța penalizarea și vă va oferi instrucțiuni specifice despre cum să procedați. Dacă nu există niciun mesaj aici, felicitări – declinul dvs. de clasare nu a fost rezultatul unei acțiuni manuale Google.
Evaluați activitatea recentă. Apoi, evaluați-vă strategiile SEO și stabiliți dacă vreuna dintre activitățile dvs. recente ar putea fi responsabilă pentru o schimbare bruscă a evaluării calității website-ului dvs. De exemplu, dacă experimentați o nouă strategie de creare a linkurilor și calitatea surselor dvs. este discutabilă, aceasta poate fi cauza principală a problemelor dvs.
Determinați dacă a existat o modificare a algoritmului. Dacă nu există o acțiune manuală pe website-ul dvs. și nu ați schimbat nimic la strategia dvs. în ultima perioadă, schimbarea de clasare se datorează probabil unei actualizări a algoritmului Google.
Moz păstrează o listă cu fiecare modificare a algoritmului Google, inclusiv cele minore, deci verificați cronologia schimbării algoritmului. Vedeți dacă o nouă ajustare a algoritmului se aliniază cu noua dvs. volatilitate. Dacă da, aceasta poate fi cauza principală a problemei. Dacă volatilitatea clasamentului este nouă, este posibil ca algoritmul să nu fie încă listat.
Declinul dvs. de clasare este probabil atribuibil uneia dintre aceste trei cauze principale. Singura excepție este dacă un aflux brusc de concurență de înaltă autoritate v-a provocat dominația anterioară asupra grupului de cuvinte cheie.
Justificarea unor penalizări aplicate manual
Acum, să analizăm motivațiile pentru o acțiune manuală Google. Marea majoritate a website-urilor nu va trebui să se îngrijoreze niciodată că pot primi o penalizare manuală. Acestea sunt de obicei rezervate pentru website-uri care încalcă intenționat și grav condițiile de furnizare a serviciilor Google.
Acestea sunt câteva dintre principalele motive pentru sancțiunile Google aplicate manual:
- redirecționări ascunse;
- completarea cuvintelor cheie (și / sau text ascuns);
- imagini acoperite;
- scheme de legături (și/sau spam);
- conținut de calitate slabă și irelevant;
- informații expirate;
- probleme de piratare sau atacuri de securitate.
Recomandări pentru a obține legături fără penalizări
Următoarele recomandări vă pot fi utile dacă doriți să evitați penalizări din partea Google:
- folosiți o varietate de linkuri;
- colaborați cu o varietate de editori;
- promovare web pentru editorii cu autoritate superioară;
- încurajați-vă publicul pentru guest posting;
- examinați periodic profilul de link;
- renunțați la legăturile expirate;
- luați în considerare linkurile nofollow.
Cum să vă recuperați de la o pedeapsă Google legată de algoritm
Dacă paginile website-ului dvs. au scăzut în rang din cauza unei modificări a algoritmului, puteți face următorii pași:
- căutați noi actualizări ale algoritmului;
- evaluați profilul de backlink;
- eliminați link-urile problematice;
- faceți un audit SEO pentru conținutul dvs. și strategia de cuvinte cheie;
- verificați dublu structura tehnică a website-ului dvs.;
- îmbunătățiți în permanență planul de marketing și promovare;
- fiți răbdător. Modificările aduse strategiei dvs. SEO necesită timp pentru a se manifesta.
Cum ne putem reveni după penalizări manuale?
Dacă Google v-a trimis un mesaj prin care v-a informat despre o acțiune manuală, există câțiva pași pe care îi puteți urma pentru a rezolva problema. După ce ați reușit să rezolvați complet problema, clasamentele dvs. ar trebui să fie readuse la poziția anterioară imediat ce indexul se actualizează.
Descoperiți de ce ați fost penalizat. Google este foarte util pentru webmasteri. Dacă primiți un mesaj care vă informează că ați fost sancționat, veți primi și un raport detaliat cu privire la natura problemei. Veți ști și ce pagini sunt afectate. De asemenea, vi se va prezenta un link „Aflați mai multe”, unde Google vă va oferi informații utile pentru a vă ajuta să rezolvați problema.
Corectați problema. Următorul pas evident este corectarea problemei. În multe cazuri, acest lucru este simplu, deoarece problema este localizată. Google vă va ajuta să parcurgeți fiecare etapă a problemei. Asigurați-vă că treceți peste toate paginile care pot fi afectate.
Contestați acțiunea manuală. Când ați terminat, puteți utiliza Google Search Console pentru a solicita examinarea. Aici veți avea șansa să scrieți direct unui reprezentant Google, explicându-vă cum ați corectat problema și unde se află website-ul dvs. acum. Asigurați-vă că problema este corectată complet înainte de a trimite contestația. Includeți cât mai multe detalii posibile.
Sperăm că Google vă va examina solicitarea în timp util și va aproba modificările pe care le-ați făcut. Dacă vă respinge contestația, veți primi o explicație detaliată de ce și ce măsuri puteți lua pentru a rezolva (din nou) problema.
Concluzie
Pe măsură ce câștigați mai multă experiență în crearea de legături, s-ar putea să favorizați unele stiluri de citare față de altele. Acest lucru este în regulă. Majoritatea vor transmite autoritatea website-ului dvs. în același mod. Pentru a avea succes, trebuie doar să vă asigurați că linkurile dvs. sunt valoroase, naturale și pe website-uri cu autoritate înaltă.
Nu există nicio modalitate concretă de a ști cât timp va dura până când vă veți recupera după penalizarea manuală. Website-urile la nivel de întreprindere pot recupera mai repede decât cele mai mici. Motivul este simplu.
Pur și simplu cele la nivel de întreprindere vor recupera mai repede din cauza volumului mare de semnale pozitive care vin de pe website-urile lor. Timpul de recuperare va depinde în cele din urmă de numărul de semnale pozitive pe care website-ul dvs. le trimite către Google.
Dacă vă confruntați cu dificultăți și aveți nevoie de ajutor suplimentar, nu ezitați să ne contactați sau să consultați serviciile noastre de link building. Vă vom ajuta să obțineți linkurile de care aveți nevoie pentru website-ul dvs.