Revizie auto: Ce este și când trebuie făcută. Revizia auto este o componentă esențială a…
Curieri, alegerea celei mai bune variante pentru ultima parte a comenzii
Curieri, alegerea celei mai bune variante pentru ultima parte a comenzii. Alegerea unui operator de transport este o decizie critică.
Aceasta poate avea un impact semnificativ asupra experienței clienților, a costurilor de livrare și asupra veniturilor din livrare.
Căutați cei mai buni curieri pentru nevoile dvs. operaționale și de afaceri? Vă întrebați cum să gestionați mai mulți curieri din lanțul de aprovizionare? Iată ce trebuie să știți în acest articol de blog.
De ce sunt importanți acești curieri?
Curierii sunt responsabili de transportul coletului din depozit sau magazin către destinația finală. Acești curieri sunt adesea folosiți de un comerciant cu amănuntul sau magazin pentru a furniza clienților săi servicii de livrare.
Performanța lor reprezintă o mare parte din experiențele clienților. Mai ales având în vedere că clientul vine față în față cu acești curieri.
Curierii pe care îi alegeți vor fi „fața” mărcii dvs. cu clienții. Ei vor da vina în mod inevitabil pe livratori pentru acele nereușite, efecte negative care se vor răsfânge și asupra mărcii. Din aceste motive e important să alegeți înțelept.
Ce model este potrivit pentru afacerea dvs.?
Există diverse modele de curieri din care să alegeți. Fiecare are avantajele și dezavantajele sale în funcție de afacere, de nevoi și de tehnologia integrată, atât pentru retailer, cât și pentru operator.
1. Lucrul cu un singur operator
Atunci când caută pentru prima dată curieri unele companii optează pentru o singură opțiune de flotă. Avantajul este că această metodă e relativ ușor de urmărit.
În plus, poate fi convenabil să lucrați cu un singur transportator pentru a vă asigura o livrare eficientă către clienți. Problema este că, odată cu înflorirea eCommerce-ului, acești curieri devin din ce în ce mai solicitați.
Uneori, flotele nu sunt în măsură să țină pasul cu volumul pachetelor. Dacă flota cu care lucrați nu poate ține pasul, experiențele clienților vor avea de suferit și, împreună cu aceasta, marca dvs.
2. Curieri în format 3PL
Lucrul cu 3PL (third party logistics providers) oferă companiilor opțiunea de a avea mai multe flote în același timp fără să se ocupe de logistica din spate. Acest lucru poate fi avantajos întrucât nu vă veți baza pe o singură flotă.
Cu toate acestea pot exista în continuare dileme dacă 3PL-ul va fi capabil să gestioneze livrările. Sau să îndeplinească așteptările oferite de către comerciantul cu amănuntul.
În plus, atunci când lucrează cu un singur 3PL este posibil ca aceștia să nu poată satisface toate cererile și dorințele specifice ale unei anumite companii în ceea ce privește viteza sau vizibilitatea.
3. Operațiuni cu flote multiple prin intermediul unei platforme tehnologice
Lucrul direct cu flote multiple oferă organizațiilor posibilitatea de a oferi o experiență excelentă clienților, fără a depinde de o singură flotă sau de 3PL. Pentru a utiliza mai multe flote, companiile trebuie să le gestioneze printr-o platformă terță.
Atunci când utilizează o platformă, companiile obțin informații despre curieri, inclusiv viteza de livrare. În plus, veți obține date pentru a înțelege performanța și, prin urmare, pentru a lua decizii în cunoștință de cauză.
Platforma pe care o utilizați are un sistem inteligent de gestionare a flotei? Puteți expedia pe baza considerentelor ce contează cel mai mult pentru dvs.
Fie că este vorba despre viteza de livrare, costurile sau prioritizarea flotelor ecologice.
Utilizarea flotelor de livrare crowdsourced a devenit o opțiune populară și convenabilă. Atât pentru furnizorii de logistică, cât și pentru companiile de retail.
Poate fi principalul dvs. transportator logistic sau o opțiune „stand-by” în perioadele aglomerate ale anului sau chiar în anumite intervale orare.
La fel ca în cazul tuturor flotelor terțe, livrarea crowdsourced funcționează printr-un model pay-as-you-go. Rămâne un risc redus pentru companie dacă serviciul nu este necesar, în cele din urmă.
Cum selectați acei curieri de care aveți nevoie: considerații cheie
Acum, că am aruncat o privire asupra diferitelor opțiuni de transport, este timpul să înțelegem cum să luați decizia corectă pentru afacerea dvs.
1. Urmărirea transportului efectuat de curieri
Urmărirea în timp real a transportului e crucială. Atât pentru măsurarea performanței, cât și pentru a oferi clienților experiențe bune de livrare. Clienții ar trebui să aibă acces la informații de urmărire pe parcursul întregului proces.
Urmărirea se poate referi la mai multe aspecte:
- urmărirea expedierii sau urmărirea comenzilor oferă clienților vizibilitate în timp real a locului unde se află comanda lor. Acest lucru îi menține pe clienți fericiți și predispuși de a mai comanda și în viitor de la dvs.;
- urmărirea curierilor este procesul ce permite vizibilitatea în timp real a datelor despre locația șoferului. Aceste informații sunt necesare pentru a asigura eficiența și pentru a analiza performanța operatorului.
Provocarea în urmărirea acestor curieri este că trebuie să existe o tehnologie adecvată pentru a furniza informații exacte și fiabile. Dacă informațiile sunt greșite sau depășite, clienții pot deveni frustrați, rezultând o experiență de livrare negativă.
Când experiența clientului este negativă, aceștia vor da întotdeauna vina în mod automat pe retailer.
2. Niveluri de servicii
Când analizați firma de transport trebuie să vă întrebați:
Există mai multe niveluri de servicii? Puteți personaliza serviciile operatorului în funcție de nevoile companiei dvs.? Aproape fiecare companie are nevoi diferite de servicii.
E important ca operatorii cu care lucrați să vă poată oferi ce căutați. De exemplu, un nivel de serviciu personalizat vă poate permite să configurați tipurile de livrări pe care doriți să le oferiți.
Situația ar putea însemna un nivel de serviciu mai ridicat cu livrare în aceeași zi sau unul mai scăzut cu o îndeplinire care se întinde pe mai multe zile.
3. Modele de livrare
Cu cât îndeplinirea comenzii este mai ușoară pentru clienți, cu atât numărul de tranzacții va crește. Consumatorii doresc accesul la comenzile lor rapid, sigur și convenabil.
Brandurile de vânzare cu amănuntul și companiile de comerț electronic au nevoie de curieri ce pot intensifica și oferi o gamă largă de posibilități de expediere pentru a satisface clienții.
În plus față de modelele tradiționale, comercianții cu amănuntul ar trebui să se întrebe cu privire la:
- opțiunea Expediere din magazin vs. Expediere din depozit. Oferă curierilor opțiunea de a expedia din magazin sau de a lucra numai cu depozite regionale sau centre de distribuție? Acest lucru le poate afecta capacitatea de a oferi opțiuni de livrare în aceeași zi sau în ziua următoare;
- opțiuni de livrare la cerere în aceeași zi. Aceasta e o schimbare majoră a așteptărilor din partea clienților. Dacă vă ocupați de vânzarea cu amănuntul pentru a permite livrarea în aceeași zi, trebuie să căutați curieri care să poată oferi acest serviciu. Lucrul cu mai mulți operatori este, de asemenea, o opțiune;
- comandă după comandă vs. grupare de comenzi. O comandă la un moment dat comparativ cu mai multe comenzi „în lot” pe traseu.
4. Servicii de integrare și livrare
Într-un sondaj recent, liderii logisticii și transporturilor au fost întrebați care tehnologie îi va ajuta să se diferențieze și să câștige noi afaceri.
Răspunsul de top (43%) a fost integrarea ușoară ce permite modele de livrare multiple. Integrarea expeditorului a fost, de asemenea, notată de o mare parte dintre respondenți (46%).
Pentru a facilita servicii de livrare premium, companiile au nevoie de curieri care să ofere o integrare bună pentru a conecta date, resurse și operațiuni în timp real.
Atunci când căutați în industria logistică operatorul potrivit verificați ce integrări oferă și ce soluție tehnologică (dacă există) utilizează pentru aceasta.
Sunteți comerciant cu amănuntul și operatorul pe care l-ați ales nu se poate integra cu sistemul POS? Nu veți putea crea un proces de expediere eficient.
Sunteți un furnizor de logistică? Activarea integrării ușoare pentru expeditor este esențială în scalarea operațiunilor dvs. de ultimul kilometru.
5. Costuri de livrare
Costurile mai mici sunt importante, dar nu sunt singurul factor de luat în considerare. De exemplu, transportul în ziua următoare va fi întotdeauna mai scump decât expedierile mai lungi.
Comparați nu numai costurile totale de expediere, ci și serviciile exacte prestate și modul în care se compară cu alte companii de transport.
6. Capacitatea șoferului
Pentru transportatorii de astăzi, lipsa șoferilor reprezintă una dintre principalele blocaje pentru a îndeplini volumele de livrare și SLA-urile.
Șoferii sunt foarte solicitați, în special cei cu seturi de abilități specializate. Verificați dacă transportatorul în cauză poate garanta capacitatea conducătorului auto pentru a acoperi nevoile dvs.
7. Tehnologie inovatoare pentru curieri
Odată cu creșterea volumului vine o creștere a complexității. Companiile trebuie să caute să-și actualizeze tehnologia dacă doresc să facă față creșterii livrărilor și a returnărilor cu care se confruntă acum.
Digitalizarea întregului proces de livrare e esențială în gestionarea unor volume de livrare mai mari la cea mai rapidă viteză posibilă. Procesul oferă tuturor părților interesate instrumentele pentru a fi mai eficienți și a oferi experiențe excepționale de livrare.
Exemplele includ:
- date în timp real care sunt integrate cu website-ul de comerț electronic al retailer-ului;
- un sistem automat de livrare pentru o eficiență optimă. Fără automatizare, în esență, nu există nicio modalitate de a crește capacitatea și viteza serviciilor de livrare;
- optimizare inteligentă a traseului pentru a crește densitatea livrărilor;
- urmărirea în timp real a operatorilor de transport oferă atât companiilor, cât și consumatorilor, vizibilitate cu privire la locul unde se află bunurile lor de-a lungul traseului;
- capacități de învățare automată pentru a analiza și îmbunătăți zonele deficitare. Acesta e un progres tehnologic major care poate duce serviciile de livrare la nivelul următor.
8. Experiența clientului
Doriți să câștigați mai multe afaceri? Concentrați-vă pe crearea de experiențe excepționale ale clienților. În plus față de urmărirea operatorului, verificați dacă oferă clienților oricare dintre următoarele opțiuni:
- programare și reprogramare automată;
- comunicare în timp real a clienților cu șoferii printr-o aplicație dedicată;
- alerte SMS automate;
- o experiență de livrare de marcă;
- evaluările clienților care îi împuternicesc, putând să ofere feedback.
Concluzie
Așteptările de livrare sunt în creștere și comerțul electronic prinde „viteză”. Creșterea capacității de livrare e un pas important pentru a satisface cererea.
Alegerea curierilor potriviți poate fi cheia pentru dezvoltarea rapidă și rentabilă a livrării și oferirea unor servicii de top pentru clienții dvs.
La fel de importante pentru o companie sunt și mai multe servicii SEO ori de marketing. Pentru detalii în legătură cu oferta noastră pentru magazine online vă invităm să intrați în contact cu noi!