Creștere organică, strategii pentru un model de afacere durabilă

O provocare comună cu care se confruntă toate companiile este creșterea afacerii. Este întotdeauna în mintea unui om de afaceri să se gândească la diferite strategii pentru a-și dezvolta afacerea. Oamenii optează pentru diferite metode pentru o creștere organică a afacerii. Creșterea unei afaceri poate fi împărțită în două categorii la un nivel de bază.

Cele două creșteri ale afacerilor sunt creșterea organică și creșterea anorganică. O creștere se numește organică atunci când o afacere crește prin utilizarea resurselor interne și prin sistemul natural, fără implicarea vreunui factor extern.

Pe de altă parte, atunci când o afacere crește prin implicarea unor factori externi, cum ar fi o fuziune cu alte organizații, preluări sau achiziții etc., atunci este cunoscută sub numele de creștere anorganică. Ambele tipuri de creștere sunt importante și au avantajele și dezavantajele lor.

În acest articol de pe blog, vom discuta despre creșterea organică a unei companii, despre ce este aceasta și despre modul în care se poate realiza creșterea organică.

Cum putem defini o creștere organică în afaceri?

Creșterea organică poate fi definită ca producția în creștere și vânzările unei organizații folosind surse interne și nu prin fuziuni, achiziții și preluări.

Înțelesul termenului „organic” este „ceva care se întâmplă în mod natural fără influența resurselor externe”. Aceeași semnificație implică creșterea organică a afacerii atunci când vânzările și producția afacerii cresc prin utilizarea resurselor interne.

Creșterea organică a unei afaceri este diferită de creșterea care se întâmplă datorită fuziunii unei companii cu alte companii sau prin achiziționarea altor companii.

Creșterea organică a unei companii necesită expertiză, planificare inteligentă, capacitate, reputație și muncă consistentă. Profitul sau câștigurile realizate de companie sunt utilizate pentru extinderea afacerii.

Creșterea organică a unei companii este demonstrată de creșterea în promoții, servicii ample oferite clienților, un mediu mai bun la locul de muncă, clienți și angajați fericiți, inclusiv introducerea de noi linii de produse.

Prin creștere organică a afacerilor se contribuie la îmbunătățirea bazei de clienți și la atragerea mai multor investitori. Atât investitorul, cât și clientul doresc să se asocieze cu companii cu o cultură a muncii mai bună și o calitate superioară a produselor.

Investitorii examinează raportul anual al companiilor pentru a afla despre performanțele sale și de a investi banii în aceasta.

Creșterea unei companii se reflectă și în prețurile produselor sale. Diferite industrii măsoară creșterea organică a afacerii prin diferite mijloace. De exemplu, în comerțul cu amănuntul, creșterea organică a unei afaceri este măsurată ca o creștere comparabilă.

Vânzările magazinelor situate în locații diferite sau vânzările aceluiași magazin sunt comparate pe o perioadă stabilită, iar creșterea organică a comerțului cu amănuntul nu se măsoară prin deschiderea de noi magazine. Pentru un magazin online, o creștere organică poate însemna vânzări mai mari comparativ cu aceiași perioadă a anului trecut.

Strategii pentru o creștere organică

Toți cei care se ocupă de afaceri se străduiesc să crească organic. Însă, creșterea organică nu poate fi realizată doar prin înființarea afacerii dvs. și lăsând-o pe mâna destinului. Trebuie să vă planificați afacerea cu atenție și să lucrați constant pentru a o dezvolta.

Adoptarea câtorva strategii inteligente vă va ajuta să vă dezvoltați afacerea în mod organic. În această secțiune, veți afla despre câteva strategii pentru a vă dezvolta afacerea în mod organic, fără amestecuri din exterior (deși, uneori sunt mai necesare decât ar dori administratorii acestora).

Concentrați-vă pe expertiza dvs. și folosiți-o ca instrument de vânzare pentru a atrage clienți

Expertiza dvs. este acel produs care este asimilat de identitatea dvs. Clienții vă cunosc după nume. Nu luați expertiza de la sine înțeleasă atunci când încercați să vă extindeți afacerea încercând norocul în diferite domenii. Va fi dezavantajos dacă nu reușiți să păstrați aceeași calitate.

Puneți un accent suplimentar pentru a atrage atenția oamenilor asupra expertizei dvs. sau pentru a o face vizibilă pentru ei. Vizați-vă clienții construind o campanie prin metode tradiționale, blogging, scrierea articolelor, optimizarea social media și publicitate pe rețelele de socializare.

Veți obține beneficii enorme dacă apăreți în ochii publicului potrivit. Va atrage din ce în ce mai mulți clienți către afacerea dvs. și vă va îmbunătăți baza de clienți. Acest proces este transformator și vă poate ajuta în dezvoltarea organică a afacerii dvs.

Aflați mai multe informații despre clienții vizați

Un profesionist în afaceri face o greșeală obișnuită atunci când își pune toate eforturile în dezvoltarea strategiilor de marketing. Trece cu vederea aspecte importante pentru a afla despre clienții săi ideali, despre alegerile și așteptările lor.

Companiile care efectuează un studiu regulat asupra clienților țintă cresc de zece ori mai repede decât companiile care nu efectuează astfel de studii. Nu trebuie multă filosofie pentru a ne da seama că mai mulți clienți potriviți înseamnă mai mult profit, care poate fi reinvestit într-o strategie de creștere organică.

Eforturile dvs. de piață vor fi mai puțin eficiente dacă nu aflați informații despre clienții vizați. În acest fel, vă puteți dezvolta avantajul competitiv evitând accidentele de marketing și, pe de altă parte, dacă aveți cunoștințe despre clienții dvs., puteți pregăti strategii de marketing mult mai puternice. Veți ști exact unde să investiți bani pentru a obține profit maxim.

Puneți toate eforturile pe o oportunitate bine definită

Odată ce ați efectuat cercetări despre publicul țintă și ați obținut rezultatele cercetării dvs., puteți stabili niște pași eficienți. Odată ce știți care sunt oportunitățile pe care trebuie să vă concentrați în prezent, vă puteți concentra toate eforturile asupra acelor oportunități prin reducerea concentrării dvs. dintr-o zonă mult mai largă. Vă concentrați în acest fel pe o zonă mică și bine definită.

În acest fel, vă puteți reduce cheltuielile de marketing și vă puteți maximiza profiturile. Companiile care au avut succes într-o perioadă scurtă de timp, cel mai probabil au o funcție foarte concentrată, pe care au transformat-o într-un avantaj competitiv.

Lucrați din greu pentru a vă stabili expertiza, ceva care vă diferențiază de ceilalți

Oamenii au idei de afaceri, dar nu știu care este acel lucru care îi deosebește de ceilalți. Nu-și cunosc diferențiatorul. Aveți nevoie de un diferențiator care este ceva ce vă face unic și vă menține înaintea concurenței.

De exemplu, dacă administrați un restaurant și aveți un singur fel de mâncare, care este unic, aceasta este expertiza care vă diferențiază. Dacă produsele dvs. nu aduc beneficii în mod direct pentru clienții dvs., diferențiatorul nu este de niciun folos.

Produsele dvs. de diferențiere trebuie să ofere clienților o experiență autentică și ar trebui să poată răspunde preocupărilor acestora.

Acordați o importanță egală atât marketingului tradițional, cât și celui digital

Păstrarea echilibrului între marketingul tradițional și digital este un alt aspect care asigură succesul afacerii. Clienții dvs. pot fi un amestec atât de alfabetizați digital, cât și de oameni care nu sunt foarte bine versați cu tehnologia.

Pentru clienți precum tinerii, ar trebui să optați pentru platformele digitale prin intermediul cărora să ajungeți la ei. Pentru clienții care nu sunt bine versați cu tehnologia și încă se bazează pe metode tradiționale vechi, cum ar fi persoanele în vârstă, folosiți metode tradiționale de promovare. Puteți obține informații despre alegerea clienților dvs. cu ajutorul unor cercetări aprofundate.

Puteți alege platforma potrivită pentru a ajunge la clienții dvs. pe baza datelor furnizate prin cercetarea de piață. Puteți utiliza informațiile pentru a cheltui banii câștigați din greu în locul potrivit, astfel încât să puteți obține profit maxim.

Exemple de creștere organică

Cel mai bun exemplu pentru a înțelege conceptul de creștere organică într-o afacere este exemplul companiei „Apple”. De la înființare, compania Apple a adoptat această strategie de fuziune și achiziție. Apple are în medie o achiziție în 25 de ani, în timp ce alte companii gigantice precum Microsoft au achiziționat peste 45 de companii, iar Google a achiziționat mai mult de 40 de companii.

Compania Apple a crescut enorm concentrându-se pe inovație și nefiind concentrată pe fuziune și achiziție. Apple au crescut de la zero la cea mai profitabilă companie din epocă, concentrându-se asupra diferențiatorului său. Diferențiatorul este inovația lor pentru tehnologie.

Ei au introdus întotdeauna produse din clasa A în trecut și au cel mai mare număr de clienți fideli. În viitor, de asemenea, vor reuși să facă inovații care să îi facă să stea separat de restul. Anume în acest mod au creat o fidelitate față de marcă ajunsă aproape la fanatism.

Lasă un comentariu